Zoekmachine marketing biedt dé uitkomst

Zoekmachine marketing biedt dé uitkomst

Je kan zoekmachine marketing in twee delen opdelen. Je hebt zoekmachine optimalisatie oftewel SEO genoemd. De ander is zoekmachine adverteren ook wel SEA genoemd. De grootste verschillen tussen de twee zijn dat eentje volledig gratis kan maar erg veel tijd kost en bij de ander kost het geld en relatief weinig tijd. SEO is een ongoing proces waardoor je ermee bezig blijft en het nooit stopt. Hier gaat dus erg veel tijd in zitten en kan soms lastig zijn om zelf als bedrijf te doen. Daarom laten veel bedrijven dat uitbesteden. SEA is dus adverteren, dit kost relatief weinig tijd maar is lastig om goed te doen. Je moet namelijk goed onderzoek doen voordat je een campagne begint. Dit vinden bedrijven meestal toch nog lastig dus dit wordt ook vaak uitbesteed aan een Google Ads specialist.

Google Ads

Wat is een Google Ads specialist precies? Eigenlijk is het heel simpel, het is iemand die is gespecialiseerd in Google Ads. Als je bezig gaat met SEA zal je met Google Ads te maken krijgen. Als je bijvoorbeeld op voetbal kopen zoekt dan zie je bovenaan eerst 3 á 4 advertenties. Deze advertenties zijn gemaakt met Google Ads en vallen dus onder SEA. De resultaten daaronder zijn organische zoekresultaten, deze vallen weer onder SEO. Waar we nu vooral op gaan focussen zijn de advertenties.

Google Ads specialist

Wanneer je als bedrijf dus niet goed weet hoe je via Google Ads advertenties moet maken kun je de Google Ads uitbesteden aan een specialist. Deze specialist zal zorgvuldig onderzoek gaan doen naar de juiste zoekwoorden voor de campagne. Hij zal hierbij ook nagaan welke zoekwoorden hij het best kan uitsluiten. Daarna wordt gekeken hoe de advertentie het best kan worden gemaakt zodat de klant (u) het meest haalt uit het marketingbudget.